Dokazano! Djeca koja provode vrijeme vani, čvršće spavaju

Igra na otvorenom znači čvrst san
Datum objave: 02. 01. 2017.

Provodite li vrijeme s djetetom na svježem zraku? Trebali bi. Boravak vani pozitivno utječe na koncentraciju djeteta, ali i na djetetov san. Dokazano je da djeca koja su svaki dan u doticaju s dnevnim svjetlom čvršće spavaju.

Ima li vaše dijete problema sa spavanjem
Ne želi ići spavati ili se noću često budi i zove vas?

To je nešto kroz što u pojedinim fazama razvoja prolazi svaki roditelj
No, možda ne trebate krenuti u duboke analize da bi riješili problem. Neugodna istina je da u danas djeca previše vremena provode ispred ekrana.

Svaki roditelj zna - puno je lakše djetetu “uvaliti” telefon ili tablet i samo ga smjestiti ispred televizora. Dok predškolac bulji u ekran vi možete nešto skuhati, oprati veš ili usisati.

Jeste li ikad pomislili da dijete ne može spavati jer je zalijepljeno za ekran?
Što ako odete na svjež zrak? I vama bi godilo nakon 8 sati na poslu. Bez obzira na hladnoću (toplo se obucite).

Više danjeg svjetla, bolji san i lakše buđenje
Prirodno je boraviti u prirodi, nije prirodno biti zalijepljen za tablet

 

Vrijeme koje vaše dijete provede na svježem zraku dokazano djeluje na kvalitetu djetetovog sna. Djeca koja se svaki dan igraju vani, bez obzira na temperaturu, od malih nogu razvijaju odnos s prirodom, imaju jači imunitet i bolje se  emocionalno razvijaju.

No, da se vratimo na vezu između boravka na otvorenom, djece i čvrstog sna

Tri su razloga zašto djeca noću bolje spavaju kada su vani.

1. Doticaj s dnevnim svjetlom

Prirodno dnevno svjetlo pomaže djeci da tijekom dana ostaju svjesniji, diže im raspoloženje i na kraju - lakše zaspe navečer i čvršće spavaju tijekom noći. 

Dignute rolete i sunčeva svjetlost zaista djeci pomaže da se ujutro razbude

To su prirodni mehanizmi uspavljivanja i buđenja stari koliko i ljudska vrsta. Samo, koliko smo se odmaknuli od prirode, trebamo se na njih tu i tamo podsjetiti.

2. Doticaj s prirodom uvijek smiruje

Priroda smiruje djecu i na neki način ih tješi.

Jeste li ikad nervozno dijete pokušali izvesti van kuće? Pokušajte. Naći će nešto što ga zanima - bacat će lišće, promatrati smrznute paukove mreže ili jednostavno trčati parkom. 

Boravak na otvorenom znači bolji san, ali i bolji emocionalni razvoj
Boravak u prirodi i na svježem zraku smiruje djecu

 

Odlasci u prirodu i boravak vani posebno se preporučuju za djecu koja imaju problema s koncentracijom (hiperaktivna djeca, djeca s ADHD-om). Boravak na svježem zraku pomaže im da se bolje usredotoče.

3. Vježbanje NA OTVORENOM, BOLJI SAN

Što je za vas bolje: trčanje na traci u teretani ili trčanje oko jezera? Sobni bicikl uz televiziju ili vožnja bicikla po cesti?
Ovo su retorička pitanja, naravno laugh

Vježbanjem se oslobađaju endorfini, takozvani hormoni sreće heart. Oni pomažu kod proizvodnje hormona melatonina, glavnog “krivca” za uspavljivanje. 

I u tom grmu leži zec. Kada dijete trči, penje se, vozi bicikl… i što već - rekreira se, poboljšava koordinaciju i bolje spava. 

Bez straha od hladnoće

I nemojte se bojati hladnoće. Minusi nisu nikakva čudovišta zbog kojih bi se trebali skrivati u kući. Toplo obucite sebe i dijete i krenite van. I pola sata na svježem zraku bolje je nego nula sati na svježem zraku. 

A kad se vratite bit će lakše ušuškati mališana u topli krevet.

Madraci za čvrsti dječji san