Počela je škola! Dijete će bolje učiti uz čvrsti san

djecaci-skola
Datum objave: 07. 09. 2015.

Djeci i više nego odraslima treba čvrst san. Od malena usadite mališanu zdrave navike spavanja. Saznajte kako.

Počela je škola. 

Tek je prvi dan, a za vama je baš provedena bitka s mališanom pod nazivom “idi u krevet na vrijeme”.

Bilo je ljeto i popuštali ste mališanu. Mogao je biti dulje na igri, dulje pred računalom, dulje pred televizorom… i mogao se (ili mogla) probuditi kad je htio (ili htjela).

Danas, na prvi dan škola jutro je doslovno bilo noćna mora. 

Dijete je pralo zube u nekom polusnu, a vi ste gotovo zakasnili na posao. 

Vjerujte nam, vaš problem dijele i drugi roditelji. 

Od osnovne škole pa sve do odlaska na fakultet djeca i mladi suočeni su s kroničnom neispavanošću.

No, dan danas na neispavanost se ne gleda kao na ozbiljan poremećaj. 

A upravo dobar san znači dobar dan i osmijeh na licu. 

I baš bi zato dijete od malih nogu trebali naučiti na to da dovoljno spava.

Sjetite se da li je ikad razrednik, dječji psiholog ili pedijatar među pitanja o zdravlju djeteta uvrstio i : “Da li vaše dijete dovoljno spava?”

Loš san + neispavanost = lošiji uspjeh U ŠKOLI

Iznenađuje koliko je “epidemija neispavanosti” raširena

Čak 40 posto djece školske dobi pati od nekog poremećaja spavanja, a 10 posto mališana pospano je tijekom cijelog dana!

Sve veći broj istraživanja pokazuje da neispavanost i loša kvaliteta spavanja imaju veliki utjecaj na koncentraciju, pozornost i raspoloženje što je povezano i s uspjehom u školi.

Čak 20 minuta manje sna može utjecati na ponašanje u različitim područjima. 


Čak 40 posto djece školske dobi pati od nekog poremećaja spavanja
 

Oni koji lošije spavaju znatnije naginju depresiji, imaju manjak energije, napetiji su i razdražljiviji, a isto tako će vjerojatnije imati negativniju sliku o samom sebi, što niti ne čudi s obzirom na gore sve navedeno. 

Prvi dan škole često pokreće ciklus lošeg sna i problematičnog ponašanja kojeg se teško riješiti.

Taj začarani krug nespavanja izgleda ovako:

  • Kasni ljetni odlasci na spavanje sudaraju se s ranojutarnjim buđenjem pa djeca započinju novu školsku godinu s uskraćivanjem potrebnog sna.
  • Kroz školski tjedan, svaki dan gube sve više sna, gradeći nešto kao “dug spavanja” koji, kao i svaki dug, treba biti vraćen.
  • Dolazi vikend u kojem nadoknađuju san i otplaćuju taj dug.

Ali, postoji “kvaka”! To dulje spavanje zapravo produljuje disfunkcionalnost cijelog spavanja, a dug koji je trebao biti vraćen zapravo se gomila. Cijeli ciklus se tako može unedogled ponavljati. 

Što UČINITI da vaš školarac spava dobro?

Pošto neispavanost ima toliko skrivenih lica, naučite svoje dijete dobrim navikama spavanja:

  • Uspostavite dobar i zdrav ritam odlaska na spavanje. Ako su problem kasni odlasci na spavanje pokušajte uspostaviti granicu malim koracima- svaki tjedan neka vaše dijete odlazi barem 15 min prije na spavanje. Tako će lakše stvoriti naviku ranijeg odlaska u krevet. 
  • Smanjite stres. I djeca su pod stresom. Ako dijete kreće u prvi razred, moguće je da će se upravo zbog toga osjećati tjeskobu i napetost. S mališanom razgovarajte o svemu što ga muči kako bi mu pomogli. 
  • Manje ekrana. Ograničite vrijeme provedeno na računalu, telefonu ili tabletu ili gledanje televizije, posebno u večernjim satima. Zapravo, u dječjoj spavaćoj sobi ne bi trebalo biti televizora ni ostalih ekrana (kao ni u vašoj). 


Budite čvrsti i ustrajni u svojim odlukama. 

Nemojte popuštati.

Na kraju će vam i vaše dijete biti zahvalno. Možda kad odraste, ali to su sve čari roditeljstva.

Postavi nam pitanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.