Ne možete spavati? Smanjite temperaturu u sobi

Datum objave: 19. 02. 2016.

Stručnjaci se slažu kako temperatura spavaće sobe utječe kako na kvalitetu i duljinu vašeg sna te kako spavanje u hladnijoj sobi ima brojne zdravstvene dobrobiti. Saznajte koje.

Kada je vani hladno, najviše volite vašu spavaću sobu jako zagrijati i ušuškati se pod poplun? Čini vam se kao da je nemoguće da vam bude pretoplo.

Ili možda volite otići u drugu krajnost pa i zimi spavati uz otvoren prozor?

Niti jedno niti drugo nije dobra ideja.

Jer iako vi možda mislite kako je najvažnije zaspati na vama najugodnijoj mogućoj temperaturi, znanost to ne potvrđuje.

Prema mnogobrojnim istraživanjima idealna temperatura za spavanje je između 15 i 19 stupnjeva Celzijusa i ako želite dobro spavati, termostat bi svaku večer trebali tako i namjestiti. 

U hladnijoj sobi bolje ćete spavati

Stručnjaci se slažu kako temperatura spavaće sobe utječe na kvalitetu i duljinu vašeg sna.

Zašto?

- Kada idete na spavanje, temperatura vašeg tijela se spušta do razine idealne za spavanje. Tijelo ima nešto kao interni termostat i ako je u sobi prevruće ili prehladno, tijelo se bori kako bi postiglo svoju optimalnu temperaturu za spavanje - kaže H. Craig Heller, profesor biologije na Stanfordu. 


Prije spavanja temperatura tijela se spušta

 

Blagi pad temperature tijela nas uspavljuje i zato je općenito bolje spavati u hladnijoj nego pretoploj prostoriji.

Ipak, u sobi se ne smijete smrzavati, inače ćete se probuditi. Stručnjaci se slažu kako je najbolje temperaturu spavaće sobe držati između 15 i 19 stupnjeva.

Osim što ćete lakše zaspati i bolje spavati, optimalna temperatura sobe poboljšat će kvalitetu vaše REM faze sna, a to je faza u kojoj sanjate.

Spavanje u hladnijoj sobi ima i neke druge koristi. Saznajte koje.

Smanjuje rizik od dijabetesa

Spavanjem u hladnijoj prostoriji učinit ćete nešto jako korisno za vaše tijelo koje će vam biti zahvalno. Prema studiji o dijabetesu, spavanje u nešto hladnijoj sobi pomaže smanjiti rizik od metaboličkih bolesti kao što je dijabetes.


Spavanje u hladnijoj sobi ubrzava metabolizam i potrošnju kalorija

 

Istraživanje je pokazalo kako spavanje na temperaturi do 19 stupnjeva Celzijusa izrazito dobro djeluje na metabolizam osobe, pomaže u stvaranju "dobrih masnoća" u krvi i potiče bržu potrošnju kalorija tijekom dana. 

Znanstvenici su to otkrili proučavajući četiri mjeseca osobe koje su spavale na temperaturi do 19 stupnjeva i osobe koje su spavale na 23 stupnja Celzijusa.

spavaća soba neka bude vaša pećina

Stručnjaci s američke Akademije za medicinu spavanja imaju za vas neobičan savjet, a to je da o svojoj spavaćoj sobi razmišljate kao o pećini.

Ona je tamna, hladna i tiha i takva mora biti i vaša spavaća soba.

Tu logiku primjerice slijede šišmiši koji spavaju i do 16 sati na dan i time se kvalificiraju u prave znalce za dobar san.

Nadamo se kako smo vas uvjerili da smanjite temperaturu na vašem termostatu i priuštite su zdrav i osvježavajući san.

Laku noć :)

Nađite madrac za svjež san

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.