Često mokrenje noću i kako si pomoći

nokturija-cesta-nocna-mokrenja-neispavanost
Datum objave: 23. 03. 2016.

Nokturija je naziv za česta buđenja noću zbog potrebe mokrenja. Ona se može pojaviti zbog pretjeranog unosa tekućine tijekom dana, ali može biti i uzrok neke ozbiljnije bolesti kao što su dijabetes i mokraćne infekcije.

Legli ste u krevet, ušuškali ste i pronašli onaj najbolji položaj u kojem ćete svaki čas utonuti u san.

Ali ne! U tom trenutku shvatite kako morate na wc. Pokušavate potisnuti taj poriv, ali ne možete. Morate ustati iz toplog kreveta i po hladnom hodniku tapkati na wc.

Nadate se kako je to zadnji put da prije jutra idete na wc, ali niste te sreće. Tijekom noći budite se više puta iz istog razloga. A budimo realni, nema ničeg iritantnijeg od takvih noćnih buđenja… 

Često mokrenje je neugodan problem, a uzroci mogu biti mnogobrojni. Idete li češće od dva puta u jednoj noći na wc moguće je da patite od nokturije. U nastavku saznajte kako prepoznati nokturiju i kako si pomoći.

Naravno, ako se zbog noćnih mokrenja toliko budite da se ne možete normalno naspavati, bilo bi dobro da se javite svom liječniku.

Što je nokturija

Idete li češće od dva puta u jednoj noći na wc moguće je da patite od nokturije. Nokturija ili nikturija je naziv za često buđenje noću zbog potrebe mokrenja. Pojava je česta kod starije populacije, a može biti samo posljedica povećanog unosa tekućine prije spavanja. Pogotovo tijekom vrućih ljetnih dana.

No, s druge strane, nokturija može nastati zbog nekog ozbiljnog medicinskog stanja kao što su dijabetes, mokraćne infekcije, tumor mokraćnog mjehura ili prostate te kronično zatajenje bubrega.

Kako bi saznali pravi uzrok čestih noćnih mokrenja važno je posjetiti liječnika koji će kroz medicinske testove utvrditi trebate li se zabrinuti ili ne.

Uzroci nokturije

Iza nokturije mogu se kriti razni uzroci - od pretjeranog unosa tekućine do ozbiljnih zdravstvenih problema
Iza nokturije mogu se kriti razni uzroci - od pretjeranog unosa tekućine do ozbiljnih zdravstvenih problema

 

Osim zbog zdravstvenih problema i pretjeranog unosa tekućina, noćna mokrenja mogu biti samo obična nuspojava starenja. Kako starimo, naše tijelo proizvodi manje antidiuretskih hormona koji nam pomažu zadržati tekućinu, a s njihovom smanjenom koncentracijom proizvodimo više urina tijekom noći.

Isto tako, nokturija može nastati jer se kapacitet mjehura s godinama smanjuje, a i starije osobe su sklonije bolestima koje mogu utjecati na mjehur.

Kako prepoznati nokturiju?

Noćna mokrenja mogu se pojaviti povremeno ili svaku noć uzastopno. Neki od čestih simptoma noćnog mokrenja uključuju:

  • Prekomjerno mokrenje. Smatra se da je nokturija značajna ako se noću izmokri do 30 posto ili više ukupne količine mokraće u 24 sata
  • Učestalo mokrenje. Osobe koje pate od nokturije mogu ići i do pet ili šest puta na wc. Potrebno je istaknuti kako se i prvo jutarnje mokrenje pribrojava noćnim mokrenjima.
  • Javljanje česte potrebe za mokrenjem. Iako osjećamo potrebu za odlaskom na wc, često se dogodi da nemamo što izmokriti.

Kako smanjiti noćne posjete kupaonici?

Kako bi smanjili noćna mokrenja pokušajte tijekom dana piti što manje tekućine
Kako bi smanjili noćne odlaske u kupaonicu za početak smanjite unos tekućine

 

Česta noćna mokrenja dovode do isprekidanog sna što rezultira dnevnim umorom, nervozom, napetošću i manjkom koncentracije,a može doći i do nesanice. A kako smanjiti česte odlaske na wc?

  • Smanjite unos tekućine. Jedno od očitijih rješenja je smanjiti unos tekućine prije odlaska na spavanje. Pripazite na diuretike kao što su alkohol i kofein koji samo povećavaju potrebu za mokrenjem. Izbjegavajte ih unositi barem četiri sata prije spavanja.
  • Uzdignite naotečene noge. Vjerovali ili ne, uzdignete li par sati prije spavanja naotečene noge u razinu sa srcem možete smanjiti potrebu za mokrenjem. Tijekom spavanja se višak tekućine iz natečenog tkiva skuplja u bubrezima koji proizvode urin, a ako prije spavanja uzdignemo noge, oslobađamo taj višak tekućine.
  • Smanjite unos soli. Pretjeranom konzumacijom hrane bogate natrijem (zamrznuta hrana, suhomesnati proizvodi, kupovni umaci, gotova hrana), kao i proteinima i kalijem vaše tijelo pohranjuje višak tekućine i povećava proizvodnju urina tijekom noći. Dakle izbjegavajte jesti slanu hranu, osobito noću.
  • Vježbajte. Fizička aktivnost pomaže uravnotežiti cirkardijalni ritam koji je važan za dobar noćni san. Cirkardijalni ritam je zapravo biološki sat koji tijelu govori kada je vrijeme za spavanje i pomaže regulirati mokrenja tijekom noći.

Nabrojene mjere ipak u većini slučajeva ne mogu u potpunosti ukloniti nokturiju pa je često potrebno koristiti lijekove.

Ako mislite kako patite od kroničnog noćnog mokrenja što prije posjetite liječnika.

On će najbolje znati utvrditi je li noćno mokrenje posljedica nekih težih zdravstvenih bolesti ili samo zbog pretjeranog unosa tekućine.

A pošto noćni odlasci u kupaonicu često izazivaju stres, pokušajte ga ublažiti s kupnjom novog madraca. Ipak su novija istraživanja potvrdila da novi madrac smanjuje straes :)

Opustite se uz novi madrac

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.