7 savjeta za zdravu kralježnicu

7 savjeta za zdravu kralježnicu
Datum objave: 30. 09. 2016.

Kako biste pomogli vašoj kralježnici i vašem vratu da vas još dugo vremena služe, neophodno je svakodnevno kvalitetno istezanje, dok biste radni prostor trebali prilagoditi ergonomskim pravilima.

Ne treba imati posebna znanja da bi se shvatila važnost zdravlja kralježnice za zdravlje i zdravo i ispravno funkcioniranje živaca, a preko njih i funkcioniranje cijelog ljudskog tijela.

Kada nas kralježnica boli idemo kod liječnika liječiti kralježnicu. Istodobno ni ne razmišljamo da i bol u drugim dijelovima tijela može biti povezana s vidljivim i nevidljivim oštećenjima i disfunkcijama kralježnice i živaca.

U nastavku pročitajte 7 savjeta kojih se treba pridržavati kako bismo zadržali zdravu i funkcionalnu kralježnicu.

1. Pravilno držanje tijela

Temelj očuvanja zdravlja kralježnice definitivno je pravilno držanje tijela.

Pravilno držanje tijela je uspravan, udoban položaj u kojem su glava, trup i noge uravnoteženo jedno iznad drugog u opuštenoj, ali ravnoj liniji.

Neophodno je pravilno držati tijelo:

  • kod hodanja, stajanja, sjedenja i u ležećem položaju,
  • svakodnevne radne i životne aktivnosti obavljati uz čestu promjenu položaja tijela,
  • kod dugotrajnog stajanja podignuti jednu nogu i osloniti je na nizak predmet ili zakoračiti nogom prema naprijed i savinuti blago u koljenu,
  • terete podizati s ravnom kralježnicom i savijenim nogama,
  • teret nositi ravnomjerno raspoređen u obje ruke.
Za zdravu kralježnicu i zdravo spavanje nužno je koristiti kvalitetan madrac i jastuk
Za zdravu kralježnicu i zdravo spavanje nužno je koristiti kvalitetan madrac i jastuk

2. Zdrava prehrana

Zdrava prehrana održava zdravlje mišića i kostiju.

Hrana treba biti raznolika i količinski prilagođena potrebama tijela.

Povećana tjelesna težina opterećuje kralježnicu i zglobove.

Kako bi se smanjio rizik pretjerane kilaže, svakodnevno se preporučuje uzimati svježe voće i povrće, grahorice, meso, ribu, nemasne mliječne proizvode i kruh od integralnog brašna.

Bjelančevine su potrebne za snagu mišića, a vitamin D i kalcij za čvrstoću kostiju.

Također, vrlo je važan i unos tekućine i to tijekom cijelog dana.

Kod većih fizičkih aktivnosti, preporučuje se i veća količina tekućine radi sprečavanja oštećenja kralježnice i drugih dijelova tijela.

3. Istezanje

Kako biste pomogli vašoj kralježnici i vašem vratu da vas još dugo vremena služe, neophodno je svakodnevno kvalitetno istezanje.

Ne morate gubiti na ovaj zadatak dnevno mnogo vremena, dovoljno je u desetak minuta “protresti” tijelo i biti spremni za nove izazove.

Naime, fleksibilan organizam pomaže nam da se bolje osjećamo, a i smanjuje rizik od ozljede.

Mnoge probleme s bolovima u leđima uzrokuje nedovoljna fleksibilnost tetiva u nogama.

Ako, pak, započnete dan s nekoliko dobrih pokreta istezanja, ne samo da ćete biti snažniji, već će i vaša leđa biti mnogo zdravija.

Fleksibilan organizam pomaže nam da se bolje osjećamo, a i smanjuje rizik od ozljede
Fleksibilan organizam pomaže nam da se bolje osjećamo, a i smanjuje rizik od ozljede

4. Kvalitetan radni prostor

Radni prostor trebali bismo, koliko god je to u našoj moći, prilagoditi ergonomskim pravilima.

Stolac na kojem sjedimo trebao bi, stoga, biti čvrst i stabilan.

Naslon treba davati potporu u području donjeg dijela leđa, dok stol treba biti stabilan i s odgovarajućom veličinom radne plohe.

Pravilna ergonomija može nam pomoći smanjiti stres i u donjem i u gornjem dijelu leđa, čime se smanjuje ukočenost leđa, glavobolja, karpalni tunel, išijas, itd.

Provjerite je li vaš radni prostor; laptop, telefon, računalo, ili čak i vaš automobil - postavljen na optimalnu visinu i funkcionalnost.

Redovito uzimajte pauze! Predugi boravak u jednom položaju može uzrokovati istegnuće leđnih mišića i kratkotrajnu nepokretljivost.

Pauza je, dakle, dobra i za vaše mentalno zdravlje i produktivnost.

U radu na računalu valja slijediti upute o pravilnom držanju tijela:

  • Uvijek sjediti uspravno naslonjeni leđima i lopaticama na naslon stolice.
  • Stopala postavljena na pod, koljena postavljena nešto niže od kukova.
  • Razgovor na telefonu sa slušalicom na ramenu se ne preporučuje.
  • Ustajati sa stolca za vrijeme telefonskih razgovora.
  • Kod dužeg sjedenja povremeno prekinuti rad, prošetati ili napraviti vježbe istezanja i relaksacije.

5. Tjelesna aktivnost

Tjelesne aktivnosti mogu u velikoj mjeri očuvati našu kralježnicu.

Važno je da vježbe prilagodimo godinama i tjelesnim mogućnostima.

Neke od najboljih sportskih aktivnosti za kralježnicu su plivanje, hodanje i vožnja bicikla.

Redovita tjelovježba je najbolji čuvar zdravlja kralježnice.

Preporučuju se vježbe relaksacije, jačanja mišića i pokretljivosti kralježnice i zglobova.

Radni prostor trebali bismo, koliko god je to u našoj moći, prilagoditi ergonomskim pravilima
Radni prostor trebali bismo, koliko god je to u našoj moći, prilagoditi ergonomskim pravilima

6. Osluškujte znakove upozorenja

Ne ignorirajte probleme s kralježnicom ili bol, odnosno obratite pozornost na bilo kakve znakove upozorenja koje vam tijelo šalje.

Iako je uobičajeno da ljudi imaju bolove u leđima jednom u neko vrijeme, to može ukazivati ​​na ozbiljan zdravstveni problem.

Ako se ne liječi, problem s kralježnicom može se pogoršati i postati vrlo ozbiljna prijetnja cijelom organizmu.

Slušajte što vaše tijelo govori i nemojte pretjerivati ​​u teretani ili na poslu, ili pak samo-liječiti problem.

Potražite stručnu pomoć kako biste bili sigurni da ispravno liječite simptome.

7. Spavajte pametno

Za zdravu kralježnicu i zdravo spavanje nužno je koristiti kvalitetan madrac i jastuk.

Kupovinom kvalitetnog madraca dobivate trenutno poboljšanje kvalitete spavanja i sigurno ćete se buditi odmorniji, a kralježnica se dovodi u ispravan položaj tijekom spavanja i odmora što je bitno gledajući zdravlje kralježnice na duži period.

Kada pomislite da na spavanje i odmor otpada oko trećine dana, novčana razlika između lošeg i dobrog madraca ne čini se toliko velikom.

Ovisno o položaju spavanja, kvalitetan madrac možete koristiti godinama.

Navike spavanja razlikuju se od čovjeka do čovjeka, ali spavanje na mekanom, istrošenom ili odviše čvrstom madracu, te madracu punom uleknuća, može oslabiti mišiće leđa i dovesti do iskrivljenja leđne kralježnice što izaziva bol.

Također može pogoršati neku već postojeću ozljedu leđa, pa čak i izazvati novu.

Tijelo i kralježnica svakako trebaju prikladnu podlogu za spavanje.

Stoga, kako ne biste imali problema s kralježnicom, odaberite optimalni madrac.

Happy Dreams je u svom web shopu mislio na sve pa se u ponudi mogu pronaći različiti madraci namijenjeni za sve tipove spavača.

Odaberi madrac za zdravu kralježnicu

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.