6 načina kako u spavaćoj sobi stvoriti savršenu atmosferu za spavanje

spavaca-soba
Datum objave: 03. 02. 2016.

Neka vaša spavaća soba postane vaša oaza mira i ugode. Saznajte kako i napokon se naspavajte.

Poteškoće sa spavanjem su uobičajen problem i na njih može utjecati niz faktora.

Posao, stres, tjeskoba, jet lag ili bolest.

Sve te stvari mogu nas držati budnima tijekom noći, no ključ je naći svoj recept za opuštanje i odmor.

U tome vam može pomoći stvaranja savršenih uvjeta za odmor u vašoj spavaćoj sobi. Neka to postane vaša oaza mira i ugode.

Evo kako.

1. Spavaću sobu koristite samo kao mjesto za odmor i vođenje ljubavi

Uz brojne elektroničke uređaje poput prijenosnih računala, pametnih telefona i tableta, jako je lako krevet pretvoriti u mjesto za rad i zabavu. No, ako imate problema sa spavanjem bitno je da vam krevet služi isključivo kao mjesto za odmor.

Uklonite elektroničke uređaje iz svoje okoline i u spavaću sobu idite kada je vrijeme za spavanje.


U krevetu smijete samo spavati i voditi ljubav

 

Izbjegavajte druge aktivnosti u krevetu osim spavanja. I vođenja ljubavi naravno. ;)

To će s vremenom napraviti psihološku veze u vašoj glavi između odlaska u krevet i spavanja, a možda vam popravi i ljubavni život.

Ako baš morate u blizini imati mobitel, odredite vrijeme nakon kojeg ćete ga isključiti i više nećete gledati poruke elektronsku poštu ili primati pozive. Okrenite ga licem prema dolje i ostavite ga tako sve dok ujutro ne zazvoni alarm.

2. Temperatura je važna

Za dobar san važno je i da vam ne bude prehladno ili pretoplo. U oba scenarija možete se buditi tijekom noći, a ujutro biti umorni umjesto osvježeni.  

Idealna temperatura varira od osobe do osobe, ali znanstvenici kažu je najbolja temperatura za spavanje za većinu ljudi između 15 i 22 stupnja Celzijusa.

Ako dijelite krevet s nekim tko ne dijeli vašu ideju o idealnoj temperaturi pa je stalno nekome ili prevruće ili prehladno, razmislite o električnom pokrivaču s dvostrukim kontrolama. Ili možda o postavljanju ventilatora kod osobe kojoj je vruće.

3. Treba vam udoban madrac

Cijele noći se bacakate po krevetu, vrpoljite i nikako da pronađete idealan položaj? 

Moguće je da spavate na neadekvatnom madracu.

Razmislite. Koliko je star vaš madrac? 

Ako je više od deset godina - vrijeme je za novi! Uz svu brigu, madrac bi trebalo mijenjati svakih 7 do 10 godina. Madrac treba mijenjati iz higijenskih razloga, ali i zato jer gubi svoju početnu udobnost i čvrstoću podupiranja tijela, a to je ključno za vaš dobar san.

4. Sakrijte budilicu, odnosno telefon

Nakon što ste postavili alarm, staviti sat, odnosno ili mobitel na mjesto u sobi gdje ga ne možete vidjeti. Kada stalno možete provjeravati koliko je sati, vrlo je lako pasti u zamku računanja koliko ćete sati spavati.

Na kraju će vas takvo razmišljanje držati budnima i samo povećati tjeskobu ako ne možete zaspati. 

5. Osigurajte tišinu

Buka može poremetiti vaš san. Ako idete u krevet ranije od ostalih članova vašeg kućanstva, zatražite od njih da se u neko doba određeno doba stišaju kako bi vi mogli spavati. Zamolite ih stišaju televizor ili glazbu ili koriste slušalice. Alternativno, možete koristiti čepiće za uši pa na taj način blokirati zvukove.

Druga mogućnost je da koristite monotoni zvuk, tzv. bijeli šum koji će nadjačati ostale zvukove. To može biti osobito korisno, ako su izvori buke izvan vaše kontrole. Primjerice, ako živite u urbanoj sredini ili pored neke tvornica. Bijeli šum možete stvoriti tako da upalite ventilator. Danas postoje čak i aplikacije za pametne telefone koje mogu reproducirati bijeli šum ili druge umirujuće zvukove poput valova ili kiše.

6. Izbacite kućne ljubimce iz kreveta

Ako imate naviku spavati s vašim psom ili čakom u krevetu, razmislite o tome da ih izbacite iz vašeg kreveta. To može biti mnogo lakše reći nego učiniti, jer naravno, vi volite vašeg malog dlakavca i ne smeta vam njegova prosutnost u krevetu. Naprotiv, čini vam se kako vam pomaže da bolje spavate?

No, možda je sada vrijeme da si priznate. Koliko puta vas su vas vaša mačka ili pas probudili u 3 ujutro svojim noćnim aktivnostima? :) Zato bi ako možete, bolje bilo da izbacite ljubimca iz spavaće sobe i naspavate se.

On vam to neće zamjeriti. Pogotovo zato jer ćete biti odmorniji i imati više vremena za igru ;)

Nadamo se kako ćete se dobro naspavati, a ako nesanica potraje - svakako se obratite i obiteljskom liječniku za pomoć.

Jer kvalitetan san ključan je za kvalitetan i produktivan život. I dobru liniju ;)

Laka vam noć.

Postavi nam pitanje