5 načina kako se uspavati kad se probudiš usred noći

Kada ustanete tijekom noći ujutro vam se užasno spava
Datum objave: 10. 05. 2017.

Jeste li se ikad ustali usred noći osjećajući se totalno razbuđeno? Grozan osjećaj, znamo. Pogotovo zato što je od vremena od kad ste pošli u krevet prošlo tek tri sata. Ako vam se to ikad opet dogodi pokušajte se uspavati s pet načina koje smo smislili.

Ustali ste usred noći i nikako vam se ne spava? Zapravo, u trenutku kada ste se probudili osjećali ste se toliko svježe da vas je šokirao pogled na sat. 

Spavali ste tek dva do tri sata! Situacija je još gora zato što ne možete ponovno zaspati. 

To je jedna situacija u kojoj može doći do buđenja usred noći. Naravno, može vas razbuditi i odlazak na wc, nečije hrkanje ili kakav glasni zvuk.

Zapravo, sasvim je svejedno što vas je probudilo kad nikako ne možete zaspati

Takva situacija sigurno se svakom čovjeku dogodila bar jednom u životu. Zato pročitajte sljedećih 5 savjeta kako se opet uspavati I samo smireno...

1. Spavajte kao što su spavali naši stari

Znate li koji je glavni razlog zašto ne možemo zaspati ako se probudimo usred noći? Zato što smo nervozni jer ne možemo spavati. 

Ako ne zaspim za 15 minuta idem čitati knjigu.

Kako ću sutra na poslu funkcionirati ako ne zaspim za 20 minuta?

Zašto ne mogu spavati norrmalno kao svi ostali ljudi? 

Poznate su vam te male noćne rasprave sa samim sobom?

A znate li da je kroz povijest dizanje usred noći bilo sasvim normalno? Sigurno vam to nije poznato. Ne bi ni nama bilo poznato no zabilježeno je u povijesnim knjigama. Poznato je kao spavanje u dvije faze no kako su se vremena promijenila, a rasporedi ljudi postali sve natrpaniji - promijenio se i način na koji spavamo. 

Dakle,  s vama se ne dešava ništa nenormalno ako se probudite usred noći sasvim razbuđeni. I onda vam se više spava ujutro, znamo.

Ako vam se jako često dešava da se ustajete usred noći pokušajte puno ranije ići na spavanje kako bi lakše podnijeli taj noćni period u kojem vam se ne spava. A kada se probudite rješavajte križaljku ili nešto čitajte uz blago svjetlo kako bi opet zaspali. 

2. Ako ne možete spavati, nema surfanja i TV-a

Računalo je tijekom noći apsolutno zabranjeno

U dosadi mnogi potežu za telefonom, tabletom i daljinskim upravljačem. A usred noći kada se probudimo jako je dosadno. 

Upravo ta plava svjetlost koja isijava iz raznoraznih ekrana ubija san. Zato u spavaćoj sobi uopće ne bi trebali imati televizor, a prije spavanja trebali bi se stvarno prisiliti da ne gledate što ima novo na pametnom telefonu.

3. Misli i spavanje: pokušajte misliti zdravo

U davna vremena ljudi nisu mogli zaspati jer su se plašili zvijeri i neprijatelja. Danas se plašimo crnih scenarija: visokih računa, rata kredita i problema na poslu.

U doba kada su nas napadale zvijeri spavanje s jednim okom otvorenim bilo je metoda preživljavanja. Zvijeri više nema (bar u razvijenom svijetu), ali ostalo je nespavanje kao reakcija na stres.

Ako se probudite usred noći i po glavi vam se počinju motati svakakvi crni scenariji o tome što se sve može dogoditi sutra pokušajte usmjeriti svoje misli negdje drugdje. 

Znamo da možda zvuči otrcano, ali zamislite da ste na plaži i da gledate more, da trčite livadom ili se prisjetite nekog zabavnog trenutka s obitelji ili prijateljima. 

Kada osjetite da tonete u san, samo se prepustite tom osjećaju.

4. Radite nešto dosadno ZA SPAVANJE

Spavalo vam se u srednjoj školi na satu kemije? Gledali ste neku komediju u kinu koja vas nije nasmijavala nego uspavljivala? Dosada je doista razlog za spavanje. 

Možete leći i naći neku radio-dramu! Stvarno, ne zezamo se 

Hrvatski radio još uvijek radi vrlo kvalitetne radio drame, možete se malo kulturno uzdići i zaspati. Tko zna, možda ih počnete i jako voljeti. 

U slučaju radio-drama kao i u slučaju da puštate neke umirujuće zvukove poput padanja kiše ili zvuka valova dopuštamo uporabu elektronike. Ali ne bi smjeli gledati u ekran.  

5. Usredotočite se na disanje

Kada pravilno dišete smirujete organizam i mičete sve one stresne misli zbog kojih ne možete spavati. Meditacija ne uključuje slučajno pravilne tehnike disanja koje su pojedine kulture razvijale tisućama godina. 

Istovremeno, našli smo i jednu zabavnu tehniku disanja kojom se možete uspavati - možete puhati balončiće od sapunice. Puhanjem balončića disanje se ujednačava, a gledanje balončića ima jednako meditativni učinak kao i gledanje vatre u kaminu ili ribica u akvariju.

No, ne kažemo da bi usred noći trebali puhati balončiće  Pokušajte nešto od ovoga, a bitno je reći da je bitno da imate udobni madrac i dobar jastuk.

Madraci za dobar san

Naslovna fotografija: Flickr/Vic

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.