11 savjeta za zdrav san

zdrav_san
Datum objave: 08. 06. 2015.

O tome kakav ćemo dan imati odlučujuće je i to kako smo spavali. Ako se budite tijekom noći i ostajete budni i teško zaspite možda bi trebali razmisliti o tome kako idete spavati. Tablete nek vam budu posljednje za čim ćete posegnuti. 

Navečer ne možete zaspati? Ili se u sredini noći probudite pa se vrpoljite u krevetu?

Jedan dan se probudite u 5 ujutro, drugi dan vam se spava do 10?

Zbog toga svega ne možete normalno funkcionirati preko dana i često vam se spava.

Ako vam se takvi scenariji često događaju, imate problem.

I taj problem ne bi trebali ignorirati. Mogao bi prerasti u nešto veće i ozbiljnije.

I za spavanje je potrebna higijena

Kvalitetan san znači i kvalitetniji “dnevni život”. Stručnjaci najveće američke organizacije koja se bavi upravo spavanjem i snovima National Sleep Foundation često kroz svoje članke naglašavaju koliko je bitno u svoj život unijeti zdravu “higijenu spavanja”.

Taj termin zapravo objedinjuje niz dobrih navika kojih bi se trebali pridržavati. Te navike sigurno će vam pomoći da zaspite normalno i da nikad ne koristite tablete za spavanje i sličnu kemiju.

1. Raspored sati

Upostavljanje stabilnog rasporeda u kojem se svako večer u isto vrijeme odlazi na spavanje i svako jutro budi u isto vrijeme pomoći će vašem organizmu da se sam od sebe “posloži”.

2. Večernji ritual

Ako imate malo dijete, znate koliko su mu njegove male navike bitne. Čaša toplog mlijeka, pričanje priče ili pranje zubi…

Tijelo voli male sitne navike, ma koliko ih mi u odrasloj dobi pokušavamo potisnuti.

To ne znači da morate čitati Snjeguljicu svaku večer.

Možete uzeti neku drugu knjigu ili popiti šalicu biljnog čaja (bez kofeina i teina) prije nego što ugasite svjetlo

3. Izbjegavajte “siestu”

Ukoliko navečer teško zaspite možda bi trebali izbaciti iz svog dnevnog programa spavanje popodne. Danas si to rijetko tko može priuštiti. Ali tko zna, možda je to dio vaše kulture ;)

4. Vježbanje

Ako radite nešto što vas fizički iscrpljuje reći ćete da vam je to dostatna tjelovježba. Nije. Ako pretrčite samo dva kilometra na dan ta tjelovježba u potpunosti je drugačija nego vaš fizički posao.

Većina ljudi danas svojih osam sati odradi sjedeći. U tom slučaju dnevno kretanje je još važnije.

I naravno, ne bi trebali vježbati odmah prije spavanja jer vježbanje diže razinu hormona serotonina koji se zove i hormon sreće. Pokušajte vježbati bar 4 sata prije odlaska na spavanje.

5. Dovoljno hladno i dovoljno tiho

U doba vrućina (kao što je sad) bitno je ohladiti sobu prije spavanja. Rashladite je klimom (ali nikako nemojte ostaviti da vam puše cijelu noć). Idealna temperatura za spavanje je 18 do 20 stupnjeva.

Ako je moguće, bilo bi dobro da zvukove tijekom spavanja svedete na minimum. Znamo da to nije moguće ako vam je stan u centru grada ili kraj prometnice.

Te zvukove kao i one  u slučaju hrkanja partnera možete svesti na minimum tako da jednostavno kupite u bilo kojoj ljekarni čepiće za uši. Malo će vam biti neugodno, ali ćete se naviknuti.

6. Udoban madrac i jastuk

Ukoliko jastuk morate stavljati “na duplo” kada spavate ili ga morate “boksati” da bi vam bio udoban to vas može razbuditi i koštati dobrog sna.

Isto tako ako vas bode feder iz madraca - i to vas može smetati.

Ako pak niste madrac mijenjali godinama u njemu su se mogle nakupiti i grinje i prašina koje uzrokuju alergije pa je i to mogući razlog noćnog kihanja i buđenja.

U tom slučaju kupite novi madrac ili jastuk

7.prirodno svjetlo

Ako se morate probuditi kada izlazi sunce, ostavite rolete gore. Tako budi priroda.  

8. Izbjegavajte alkohol, cigarete i teške obroke navečer

Da nije dobro piti alkohol i pušiti svi znamo. No, ako baš morate i ako patite od svih onih problema koje smo opisali na početku, bolje bi bilo da se ostavite tih poroka.

Barem prije spavanja.

Ako kasno večerate pokušajte ne jesti ništa teško i masno barem tri sata prije spavanja.

9. Izbacite elektroniku

TV prije spavanja nije dobra ideja. Niti laptop nije dobra ideja, a ako na tabletu čitate knjige prije spavanja - probajte tu naviku zamijeniti čitanjem knjige s klasičnim koricama.

Trik je u tome da bi trebali izuzeti ekrane jer svjetlo s ekrana aktivira naš mozak.

10. Ni slučajno nemojte raditi prije spavanja

Ako radite prije spavanja, nemojte to raditi. Kao što se gledanje TV-a ne preporučuje jer bi mogli gledati neke scene koje bi vam se mogle uvući u podsvijest i buditi vas, tako vas sigurno u san neće uljuljkati materijali s posla koje niste stigli riješiti tijekom dana.

Samo ćete se živcirati.

Općenito, krevet i spavaća soba trebali bi biti vaše mjesto za odmor. Oaza mira.  

11. Dnevnik spavanja

Ako je vaš san stvarno neredovit i ako vas svaki dan iznenadi nešto novo, bilježite što se događa. S tim dnevnikom spavanja možete otići liječniku ili psihologu. Možda se negdje u njemu ipak krije neki uzorak.

I zapamtite, dobar san znači dobar dan.

Nemojte ignorirati loše spavanje.   

Postavi nam pitanje

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • happy-dreams.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Happy Dreams na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Happy Dreams je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Happy Dreams je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. 6Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Happy Dreams Web stranicama.

Slažem se s Uvjetima privatnosti (dostavna služba)

Slažem se s Uvjetima privatnosti (korisnički podaci)