10 savjeta kako ranije otići na spavanje

10 savjeta kako ranije otići na spavanje
Datum objave: 17. 10. 2016.

Budući da se većina ljudi tijekom radnog tjedna mora probuditi između 6 i 8 sati, važno je postaviti cilj i držati ga se, jer samo disciplinom ćete dobiti puni odmor koji će vam pomoći biti produktivni.

Želite se naspavati i biti produktivniji na poslu, kod kuće ili jednostavno imati više energije i vremena za obitelj?

Često razlog zašto ne možete odraditi sve navedeno leži u činjenici da idete prekasno na spavanje.

Svojih 8 sati sna ne dobijete svakoga dana, to jest svake noći, i zbog toga se umorni, razdražljivi, a da ne kažemo i potencijalno bolesni.

Za sve one noćne ptice koje žele povećati produktivnost i imati bolji i sretniji životni stil, odlazak na spavanje prije ponoći može biti savršen lijek.

Dakle, ono što slijedi je 10 savjeta za što jednostavniji i bezbolniji rani odlazak na spavanje.

Spomenuli smo tih čarobnih 8 sati sna dnevno.

No, obrasci spavanja se, kao dio genetske predispozicije, razlikuju od osobe do osobe.

Tako je nekima sasvim dovoljno i 5 sati spavanja, dok se neki ne mogu potpuno zadovoljiti ni s 9 sati.

Generalni prosjek dakako kaže kako je 8 sati sna dnevno optimalno.

Obrasci spavanja se, kao dio genetske predispozicije, razlikuju od osobe do osobe
Obrasci spavanja se, kao dio genetske predispozicije, razlikuju od osobe do osobe
 

Budući da se većina ljudi tijekom radnog tjedna mora probuditi između 6 i 8 sati, važno je postaviti cilj i držati ga se: vrijeme spavanja!

Jer samo disciplinom ćete dobiti puni odmor koji će vam pomoći biti produktivni i energični tijekom dana.

Kao i sve navike, ako se na spavanje prije ponoći prisilite 30 dana u komadu, to će postati dio vaše rutine.

S vremenom, više nećete morati prisiljavati sebe na ovaj tretman, već će on biti dio vaše svakodnevne rutine. Rutine koja će vam olakšati život. Vjerujte!

Evo 10 savjeta kako možete zaspati rano:

1. Koristite umirujuće zvukove

Postoji razlog zašto uspavanke za laku noć djeluju pozitivno na dječji san.

Um i tijelo imaju želje za odmorom kada čuju umirujuće zvukove.

Mirna i nježna glazba poslat će jasnu i nedvosmislenu poruku vašem umu da je vrijeme za spavanje i odmor.

2. Legnite spavati prije ponoći

Ako je vaš cilj buđenje u 7.00 sati, a potrebno vam je 7 sati sna, ne morate čekati tu magičnu ponoć kako biste otišli na spavanje.

Legnite u krevet što ranije. Primjerice, odlazak na spavanje već u 22.00 sata izravno će doprinijeti da budete opušteni i da do ponoći debelo utonete u zasluženi san.

3. Vježbanjem povećajte energiju tijekom dana

Ovo je jedna jednostavna metoda.

Ako ste iscrpljeni od fizičke vježbe, daleko više odmora dobit ćete noću.

Tjelovježba svakako pomaže da budete zdraviji i da imate više energije, što će uzrokovati zdraviji i bolji san.

No, vodite računa da tjelovježba ne bude prekasno, odnosno minimalno sat - dva prije spavanja.

4. Izbacite kofein, alkohol i cigarete prije spavanja

I jedno i drugo i treće štete, u prevelikim količinama, ljudskom zdravlju općenito.

Konzumacija kofeina, alkohola i cigareta ometa dobivanje kvalitetnog sna i može uzrokovati nelagodu tijekom večeri.

Tjelovježba svakako pomaže da budete zdraviji i da imate više energije, što će uzrokovati zdraviji i bolji san
Tjelovježba pomaže da budete zdraviji i da imate više energije, što će uzrokovati zdraviji i bolji san
 

5. Zamislite opuštajući prizor

Slika u kojoj hodate uz plažu, idilične šumske puteljke ili neke druge vama drage lokacije, može pomoći relaksaciji.

Takva vizualizacija omogućuje pad u san daleko lakše nego kada prije spavanja brinete o stresnim situacijama iz vašeg života.

Teške teme ostavite za dan.

6. Ne s televizora direktno u krevet

Istraživanja su pokazala da pozadinskim plavim osvjetljenjem s televizijskog ili računalnog zaslona noću može dovesti do poremećaja spavanja.

Daleko bolji recept za dobar i pravovremen san je knjiga ili kakvo drugo štivo ili jednostavno opuštanje s voljenima prije spavanja.

7. Stvorite ugodno ozračje za spavanje

Stvari, pogotovo moderne gadgete poput tableta, laptopa i pametnih telefona, držite podalje od spavaće sobe.

Stvorite ugodno ozračje za san.

Upalite svijeće, upotrijebite ljekovito bilje, dodajte kap mirisnog eteričnog ulja i stvorite od vaše spavaće sobe oazu mira i tišine.

8. Namjestite odgovarajuću temperaturu

Vaša spavaća soba treba biti dovoljno rashlađena da u njoj možete lako utonuti u san, a opet dovoljno topla da vam nije hladno.

Imajte stoga na umu temperaturu prostorije u kojoj spavate.

Idealna bi bila između 18 i 20 stupnjeva.

Opuštanje i igra s voljenima prije spavanja, daleko je bolja ideja od gledanja televizije
Opuštanje i igra s voljenima prije spavanja, daleko je bolja ideja od gledanja televizije
 

9. Svježa i mekana posteljina

Neka vaše plahte i jastučnice budu čiste, mekane i mirišljave.

Provjerite je li vaš jastuk je udoban i je li zadržao čvrstinu.

Gotovo trećinu svog života provodimo u krevetu, tako da bismo trebali to učiniti sa stilom i u maksimalnoj udobnosti.

10. Duboko dišite

Duboko i sporo disanje doprinijet će lakšem i mirnijem spavanju.

Vježbajte; udahnite polako i isto tako izdahnite. Razmislite o opuštajućim slikama iz savjeta broj 5 smiley.

Slijedeći ove savjete ne biste trebali imati nikakvih problema s odlaskom na spavanje prije ponoći.

To, kao što smo kazali, može potrajati neko vrijeme da se vaše tijelo navikne na novu rutinu.

No, jednom kada uspijete, bit ćete sami sebi zahvalni.

Trebate novi madrac? U Happy Dreams web shopu imamo za svakoga ponešto.

Madrac za san prije ponoći

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.