10 razloga zašto je golo spavanje odlično za naše zdravlje

10 razloga zašto je golo spavanje odlično za naše zdravlje
Datum objave: 14. 10. 2016.

Bez pidžama, a posebno bez elastičnih traka oko struka, uvijenih majica i uskih čarapa, koje usporavaju cirkulaciju, krv može više nego slobodno teći našim tijelom. Povećana cirkulacija pogoduje srcu, mišićima i zapravo čitavom organizmu.

Iako je zdravije i poboljšava mnoge aspekte našeg života, velik broj ljudi još uvijek ne uviđa prednosti spavanja bez ijednog odjevnog predmeta.

Još je davno diva Marylin Monroe kazala kako u krevetu nosi samo Chanel No 5 i čini se da je odabrala najbolju opciju.

Naime, stručnjaci tvrde da odbacivanje pidžame i spavanje na goloj posteljini može poboljšati kvalitetu sna, poboljšati veze pa čak i pomoći u sagorijevanju kalorija.

Ne vjerujete? Pričekajte, jer idući podaci mogli bi vas uvjeriti da odbacite pidžamu i spavate goli.

Evo 10 razloga zašto ljudi koji spavaju goli su zdraviji.

1. Golo spavanje pomaže spriječiti nesanicu

Nedavna australska studija zaključila je da je za normalno pokretanje sna potreban pad tjelesne temperature.

Ako naše tijelo ne može otpustiti toplinu, zbog teških pidžama ili čarapa, više je vjerojatno da ćete patiti od nesanice, jer nećete moći otpustiti toplinu.

Spavanje bez odjeće omogućuje da se toplina brže oslobodi, čime se stvaraju preduvjeti da brže zaspite.

Marylin Monroe kazala kako u krevetu nosi samo Chanel No 5
Marylin Monroe je kazala kako u krevetu nosi samo Chanel No 5
 

2. Omogućuje dublji i duži san

Jedna druga, nizozemska, studija je pokazala da regulacija tjelesne temperature u u krevetu može značajno pomoći u postizanju dubljeg spavanja i na duže vrijeme.

U sklopu studije su nizozemski znanstvenici obukli termo odjela ispitanicima, kako bi smanjili njihovu tjelesnu temperaturu.

Kao rezultat, sudionici su imali neometan san te su proveli više vremena u dubokom stadiju spavanja.

3. Sprječavate sakupljanje viška sala oko trbuha

Naš prirodni sustav hlađenja noću pomaže nam sniziti razinu kortizola.

Vrijeme dubokog spavanja, dakle između 22 sata navečer i 2 sata ujutro, zaduženo je za sniženje razine kortizola na minimum.

Tada, nakon 2 sata ujutro, žlijezde koje proizvode kortizol počinju aktivnije raditi na tome da pripreme tijelo za sljedeći dan.

Zbog toga se osjećamo puni energije kada se probudimo.

Kada ne dobijemo dovoljno sna, budimo se s abnormalno visokim razinama kortizola, koji stimulira apetit za visoko kalorijskim namirnicama od kojih se čovjek, jasno, deblja.

Ako spavate bez pidžame, pomažete regulirati razinu kortizola, a time i tjelesnu masu.

4. Spolni organi bit će zdraviji

Ženski spolni organ je toplo i vlažno mjesto, zbog čega je idealan za stvaranje okruženja u kojem lako mogu napredovati bakterije.

Uklanjanjem pidžame ili spavaćice to područje tijela postaje mnogo protočnije, što omogućava spolnom organu da ‘diše’ te time sprječavate razvoj bakterija.

Za muškarce, hladnija atmosfera pomaže spermijima da budu zdravi, a reproduktivni sustav da funkcionira normalno.

Kada se nose uske gaćice ili pidžame, testisi se zagrijavaju, čime se smanjuje broj spermija.

Regulacija tjelesne temperature u u krevetu može značajno pomoći u postizanju dubljeg spavanja i na duže vrijeme
Regulacija tjelesne temperature u u krevetu može značajno pomoći u postizanju dubljeg spavanja i na duže vrijeme
 

5. Usporava starenje

Prema studiji objavljenoj u časopisu ‘Sleep’, spavanje bez odjeće aktivira oslobađanje hormona rasta i hormona melatonina, koji su u velikoj mjeri bitni protiv starenja.

Dakle, što više spavamo, stvaramo više tih hormona.

Tko ne želi usporiti proces starenja?

6. Poboljšava seksualni život

Ako ne spavate sami, koža u dodiru s kožom partnera ili partnerice može potaknuti oslobađanje oksitocina u tijelu.

Oksitocin je, naime, moćan ‘feel good’ hormon, koji je potreban za orgazam i seksualni nagon, a istovremeno se bavi stresom, borbom protiv depresije, smanjuje crijevne upale i smanjuje krvni tlak.

7. Prozračivanje kože sprječava njezino oboljenje

Prozračivanje kože po cijelom tijelu, posebno u područjima kao što su noge, pazusi i genitalije, smanjuje rizik za dobivanje bolesti kože.

Neke od bolesti koje možete spriječiti spavanjem bez ičega na sebi su atletsko stopalo i Eritema intertrigo.

Golo spavanje može imati velike pomake na vaš seksualni život
Golo spavanje može imati velike pomake na vaš seksualni život
 

8. Poboljšava samopoštovanje i prihvaćanje

Teorije sugeriraju da što više vremena provodite goli, to ćete se ugodnije osjećati u vašoj koži.

A što se ugodnije osjećate, više ćete lakše prihvaćati druge, a bit ćete i sretniji i privlačniji drugima.

Prema studiji University of Central Florida, studenti koji prakticirali kućnu golotinju znatno su više prihvaćali druge u vidu vjerske ili seksualne opredijeljenosti.

Također su imali manje predrasuda prema etnički različitim vršnjacima.

9. Golo spavanje pomaže u sprječavanju dijabetesa

Studija, objavljena u američkom časopisu ‘Diabetes forecast’, otkriva da spavanje u nižim temperaturama je vezano za poboljšanje našeg metabolizma, smanjenje razine šećera u krvi, pa čak i sprečavanje dijabetesa tipa 2.

Znanstvenici su otkrili da, kada su sudionici bili hladniji i spavali gotovo u cijelosti goli, njihove nezdrave masne naslage u tijelu su počele nestajati u roku od samo nekoliko tjedana, a njihovo zdravlje naglo se poboljšalo, posebno u metaboličkim aspektima.

10. Osjetit ćete bolji protok krvi

Bez pidžama, a posebno bez elastičnih traka oko struka, uvijenih majica i uskih čarapa, koje usporavaju cirkulaciju, krv može više nego slobodno teći našim tijelom.

Povećana cirkulacija pogoduje srcu, mišićima i zapravo čitavom organizmu.

Nadamo se da vam je ovih nekoliko savjeta djelovalo dovoljno uvjerljivo da promijenite navike spavanja i u san utonete potpuno slobodni.

Kako biste se što bolje naspavali ‘kao od majke rođeni’, legnite na novi madrac iz Happy Dreams web shopa.

Madrac za savršeno golo spavanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.