10 načina kako se probuditi prije svih

Probudite se prije svih
Datum objave: 29. 08. 2016.

Tipka za odgodu alarma, tzv. snooze button, može donijeti više štete nego koristi. Možete imati najbolje namjere za rano ustajanje, no ako odgodite alarm niste na dobrom putu.

Tko rano rani dvije sreće grabi!

Svima je znana ta zgodna poslovica, no malo je onih koji doista po njoj žive.

Možda vam samo nedostaje malo motivacije i poticaja da otkrijete dobrobiti ranog buđenja.

Ako želite ujutro u kućanstvu biti prvi koji će se probuditi i time dobiti početnu prednost za dobar i kvalitetan dan, pogledajte naših 10 savjeta.

1. Legnite u krevet ranije

Čini se suviše jednostavnim, ali kako bi dobili adekvatan odmor, naše tijelo treba odmor, a spavanje od 7 do 9 sati dnevno je imperativ.

Pokušajte razmišljati unatrag. Naime, ne trebaju svi isti broj sati sna.

Pratite vaše obrasce spavanja i ako vam primjerice treba 7 sati sna, a želite se probuditi u 6 sati ujutro, legnite najkasnije u 23 sata u krevet.

Vidjet ćete razliku.

Stvorite od svog doma oazu mira i opuštanja barem sat vremena prije odlaska na spavanje
Stvorite od svog doma oazu mira i opuštanja barem sat vremena prije odlaska na spavanje

2. Stvorite svoje rituale prije spavanja

Kako biste što lakše i ugodnije zaspali, možete u svom naumu započeti s pravljenjem malih rituala.

Ugasite svjetla, priuštite si toplu kupku ili tuš te obucite udobnu pidžamu. Možete čitati knjigu ili razgovarati s obitelji o tome kako ste proveli dan.

Stvorite od svog doma oazu mira i opuštanja barem sat vremena prije odlaska na spavanje.

To može uključivati šalicu opuštajućeg toplog beskofeinskog napitka koji vam može olakšati san.

3. Nosite masku za spavanje

Čak i ako su svjetla u sobi isključena kada spavate, svjetlosti koja dolazi iz vana ili nekih elektroničkih uređaja može ometati vaš ciklus spavanja.

Kako biste utonuli u san, pogotovo onaj blagotvoran REM san te kako bi melatonin mogao lakše djelovati, blokirajte svjetlo noseći masku za spavanje.

Nećete se toliko puno buditi po noći, što će rezultirati većom opuštenošću i mogućnosti da ćete se ujutro lakše probuditi.

4. Preskočite poslijepodnevni odmor

Bit će vam lakše zaspati ako ste umorni.

Stoga, odreknite se poslijepodnevnog odmora.

Umjesto toga, pojedite kakav zdravi međuobrok ili prošećite da se osvježite.

Za one koji ne mogu bez poslijepodnevnog drijemeža, 20 minuta je OK, ali sve više od toga može loše djelovati ako uvečer želite brzo zaspati.

Bit će vam lakše zaspati ako ste umorni, pa se stoga odreknite poslijepodnevnog odmora
Bit će vam lakše zaspati ako ste umorni, pa se stoga odreknite poslijepodnevnog odmora

5. Izbjegavajte stresne razgovore prije spavanja

Gledanje filmova ili serija koje su napete i neizvjesni do samog kraja mogu vas držati budnima.

Čak i teški i stresni razgovori prije spavanja, neće vam dati puno šanse da blago utonete u san.

Stoga, generalni savjet je da nikada ne idite u krevet ljutiti.

Tako postoji velika šansa da se probudite osvježeni i bistriji ujutro.

6. Nemojte jesti nakon 20 sati

Jedenje kasno navečer često će vas držati budnima.

Ako jedete previše blizu vremenu odlaska na spavanje, vaš želudac naporno radi da razgradi hranu kada vaše tijelo treba odmara.

Ova praksa također uzrokuje probavne smetnje i žgaravicu.

7. Nemojte piti alkohol prije spavanja

Ako mislite da vas alkohol opušta, u pravu ste samo u nekoj mjeri.

Prava istina je da konzumacija alkohola prije odlaska u krevet može poremetiti ciklus spavanja, čime ćemo se teže probuditi ujutro uz neugodan osjećaj omamljenja.

8. Promijenite pogled na jutro

U 21. stoljeću i ritam života koji on donosi - rano jutro shvaćamo kao nešto loše.

Osvijestite se i neka vam iz navike izađe poštapalica kako “mrzite jutro”.

Jutro je daleko najbolji dio dana.

Konzumacija alkohola prije odlaska u krevet može poremetiti ciklus spavanja
Konzumacija alkohola prije odlaska u krevet može poremetiti ciklus spavanja

9. Započnite dan sa šetnjom

Započnite dan sa šetnjom uz izlazak sunca.

Probudite vaše tijelo i prirodni cirkadijalni ritam, odnosno svjesno potaknite fiziološke i psihološke promjene koje prate naš 24-satni ciklus.

Tjelovježba će svakako pomoći.

10. Zaboravite na tipku sooze

Tipka za odgodu alarma, tzv. snooze button, može donijeti više štete nego koristi.

Možete imati najbolje namjere za rano ustajanje, no ako odgodite alarm, i još k tome u nekoliko navrata, niste na dobrom putu.

Ustanite rano, bez obzira na sve.

Pokušajte slijediti ove savjete i uz malo volje uskoro ćete biti prvi u kućanstvu koji će se probuditi.

Osim toga, i spavanje će vam biti kvalitetnije.

Pogledajte ponudu kreveta

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.