10 grešaka zbog kojih se nikako ne možete naspavati

10 grešaka zbog kojih se nikako ne možete naspavati
Datum objave: 07. 10. 2016.

Predugo drijemanje nakon ručka, posebice iza 16 sati ili, s druge strane, večernji drijemež uz televiziju, može oštetiti dobar san, odnosno ograničiti mirno spavanje noću.

Iako to ne želimo često priznati, za mnoge probleme sa spavanjem u našem životu krivo je naše ponašanje i loše životne navike.

Ostajemo dugo budni ili predugo spavamo ujutro.

Jedemo hranu koja loše utječe na naš san te uživamo u napicima koja nije pametno piti, pogotovo u kasnim satima.

S vremena na vrijeme, navikavamo naše tijelo na sve manje sna, a što je najgore, često posežemo za pilulama za spavanje misleći da će one riješiti naš problem.

U konačnici, za uspješnu borbu protiv nesanice, kao i kod svakog drugog zdravstvenog problema, početi treba od uzroka.

U nastavku stoga donosimo 10 najčešćih grešaka koje radimo, a koštaju nas toliko potrebnog kvalitetnog sna.

Naravno, donosimo i rješenja kako da te greške ispravimo!

1. Nemamo dosljedan raspored spavanja

Često mislimo da možemo nadoknaditi izgubljen san odlaskom u krevet ranije idući dan, ali sposobnost našeg tijela da regulira zdravo spavanje ovisi o dosljednosti.

Ostajemo često budni do kasno vikendom očekujući da ćemo spavati dulje idući dan ili pak koristimo vikend da nadoknadimo izgubljen san tijekom tjedna.

Obje prakse remetite naš tjelesni ritam, a nesanicu tijekom radnog tjedna posebice može uzrokovati kasniji odlazak na spavanje vikendom.

S vremena na vrijeme, navikavamo naše tijelo na sve manje sna, što je vrlo štetno za zdravlje
S vremena na vrijeme, navikavamo naše tijelo na sve manje sna, što je vrlo štetno za zdravlje
 

2. Pre(dugim) drijemanjem nadoknađujemo izgubljeni san

Jedan od čestih problema kod mnogih ljudi koji imaju naporan posao.

Naime, predugo drijemanje nakon ručka, posebice iza 16 sati ili, s druge strane, večernji drijemež uz televiziju, može oštetiti dobar san, odnosno ograničiti mirno spavanje noću.

3. Ne pripremamo se za spavanje

Očekujući da naše tijelo ide s najveće brzine do potpunog zastoja i brzog snivanja je potpuno nerealno.

Tijelu treba vremena da proizvede dovoljno neurotransmitera i pošalje povratne signale mozgu, odnosno centru za spavanje.

To će rezultirati otpuštanjem hormona spavanja kako bi nam se omogućilo da spavamo.

4. Ne dajemo tijelu prave signale

Naše tijelo ovisi o signalima koji nam govore kada treba ići spavati, odnosno kada se probuditi.

Dva su temeljna signala; svjetlost i tama.

Ali, ritam života prisiljava nas da živimo i radimo pod umjetno osvijetljenim okruženjima i često propuštamo najjači signal od svih - prirodno sunčevo svjetlo.

Kad idemo na spavanje, naše tijelo treba potpuni mrak za proizvodnju najvažnijeg hormona za spavanje, melatonina, a naše spavaće sobe često nisu u potpunom, mrklom, mraku te tako ometamo proces spavanja.

Rješenje; tijekom spavanja pokušajte da soba bude što više u mraku.

Predugo drijemanje nakon ručka, posebice iza 16 sati ili, može oštetiti dobar san
Predugo drijemanje nakon ručka, posebice iza 16 sati, može oštetiti dobar san
 

5. Hrana u krevetu

Nakon što smo legli u krevet, najgora stvar koju možemo napraviti za zdravlje je posezanje za hranom, pogotovo za grickalicama i proizvodima s visokim udjelom šećera.

Ti proizvodi ometaju naš metabolizam i podižu razinu šećera u krvi te nepotrebno naprežu organe koji sudjeluju u regulaciji hormona u tijelu.

Proces rezultira 'metaboličkim vrtuljkom' koji, radi česte promjene razine hormona, može utjecati na ciklus spavanja, najčešće tako što uzrokuje česta noćna buđenja.

6. Korištenje tableta za spavanje

Tablete za spavanje samo prikrivaju pravi problema sa spavanjem, a ne rješavaju osnovni uzrok nesanice.

Mnoge studije spavanja kažu da tablete za spavanje, bilo na liječnički recept ili bez njega, pogotovo na duži rok, mogu učiniti više zla nego dobra.

Tablete za spavanje mogu biti aditivne i studije su otkrile da zbog toga prijete velikom opasnošću.

Za kratkoročno korištenje, upotreba tableta za spavanje nije preopasna, ali s vremenom, tablete za spavanje mogu zapravo uzrokovati nesanicu.

7. Alkohol prije spavanja

Zbog sedativnog učinka koji ima alkohol, mnogi ga koriste da lakše utonu u san.

Alkohol doista na početku smiruje naš organizam, ali kako se postepenu u tijelu apsorbira, narušava se san tijekom druge polovice noći, što dovodi do smanjenja ukupnog vremena spavanja.

Uobičajeno konzumiranje alkohola prije spavanja može izazvati pospanost, ali njegovi razorni učinci kasnije će se multiplicirati.

Radije se odlučite za neki topli napitak.

8. Spavanje pred televizijom

Budući da nemamo problema da zaspimo u dnevnom boravku ispred televizora, mnogi od nas gledaju TV u krevetu i pritom utonu u san.

No, kada zaspimo gledajući omiljeni film, seriju ili nogometnu utakmicu, zasigurno ćemo se tijekom noći probuditi.

To remeti ciklus spavanja i povećava šansu za loš san tijekom noći.

Zbog sedativnog učinka koji ima alkohol, mnogi ga koriste da lakše utonu u san, ali radije izaberite neki topli napitak
Zbog sedativnog učinka koji ima alkohol, mnogi ga koriste da lakše utonu u san, ali radije izaberite neki topli napitak
 

9. Ostajemo u krevetu u nadi da ćemo zaspati

Ako ne možete zaspati u roku od 30-45 minuta, šanse su da nećete još najmanje sat vremena, a možda čak i duže.

Propustili ste ući u tzv. ‘vrata spavanja’, odnosno propustili ste 'val snivanja'.

Istraživači su otkrili da ljudski mozak prolazi kroz nekoliko ciklusa spavanja svake noći u kojem se sve faze spavanja ponavljaju.

Ti ciklusi traju od 90 minuta do 2 sata, a na početku svakog ciklusa, našem tijelu se otvaraju ‘vrata sna’.

Dakle, ako vrata nisu otvorena, nećete moći zaspati.

10. Spavanje doživljavamo kao problem

Često samo razmišljanje o spavanju utječe na našu sposobnost da zaspimo.

Ono što se često događa je da način na koji se nosimo s nesanicom postaje toliki problem, kao i sama nesanica.

Takav razvoj događaja često postaje začarani krug naših briga, jer nas dovodi do pogoršanja postojećih problema sa spavanjem, kao i zamišljanja novih.

Poput mnogih stvari u životu, rješenje dolazi samo od sebe.

Spavanje treba postati prirodni ritam kao što je disanje, nešto što dolazi automatski i o čemu se ne razmišlja previše.

Stoga, opustite se i budite ono što jeste.

Spavanje treba biti nešto lijepo, udobno i korisno.

A sve to možete ostvariti na novom krevetu po želji.

Proučite krevete Happy Dreams

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.